YUST
YUST is het resultaat van een masterthesis over de woonvorm van de toekomst. Wat begon als een marktonderzoek over co-housing is geëvolueerd naar het succesvolle, hybride hotel dat YUST vandaag is. YUST is een hotel én een hostel, geschikt voor short en long stays, met appartementen en lofts, suites en stapelbedden, restaurant, rooftopbar, co-working space en eventgelegenheden, kortom: YUST is er voor alles en iedereen.
Lees ons uitgebreid interview met YUST hier.
Horecazaak
Locatie
Antwerpen
Luik
Brussel (2025)
Het hotel van de toekomst
De business traveller, de trendy backpacker, het koppel, de nomadische reiziger en het gezin van vier. De moderne hotelgast heeft veel gezichten. Hoe ga je daar als hotel mee om? “Umbrella hospitality”, antwoordt Nienke Verwer, Head of Marketing & Communications bij YUST. "Door elk type accommodatie aan te bieden voor elk type verblijf en elke hotelgast spreken we een veel bredere markt aan. Of je nu een backpacker bent op zoek naar een bed voor één nacht of iemand die zich een maand wil vestigen in een stad, bij ons kan het. Je ziet ook dat steeds meer hotels naar een hybride model aan het evolueren zijn."
Meer operationele efficiëntie met Lightspeed
Beide vestigingen van YUST werken met Lightspeed, zowel in het restaurant als de bar en rooftopbar. "Ik heb altijd al met Lightspeed gewerkt", vertelt Maarten. "Het is zo eenvoudig dat ik niet zou weten hoe ik met een ander systeem zou moeten werken."
"We organiseren ook veel evenementen", gaat hij verder. "Lightspeed is daarbij enorm handig. Ik kan bepaalde producten in een specifieke categorie plaatsen voor een evenement en achteraf in mijn rapporten onmiddellijk zien wat elk evenement ons heeft opgebracht ten opzichte van wat we erin geïnvesteerd hebben.”
“Ik moet geen eindeloze Excelbestanden maken om te kijken wat er precies met welk betaalmiddel betaald is, of rekeningen of bonnetjes dubbel controleren. Als ik mijn dagrapporten exporteer, zie ik gewoon onmiddellijk wat er is binnengekomen, wat ook voor onze boekhouding ontzettend handig is. ”– Maarten Nooren, F&B Manager, YUST
Payments en tijdsbesparing – "een absolute meerwaarde"
YUST werkt ook met Lightspeed Payments. De geïntegreerde betaaloplossing synchroniseert automatisch betalingen tussen kassa en betaalterminal, waardoor je niet elk bedrag handmatig moet invoeren op je terminal en achteraf moet verzoenen met de bestelling in je kassa. Veel tijd bespaard, en dat is ook net de meerwaarde voor Maarten: “Ik moet geen Excelbestanden maken om te kijken wat er precies met welk betaalmiddel betaald is, of rekeningen of bonnetjes dubbel controleren. Als ik mijn dagrapporten exporteer, zie ik gewoon onmiddellijk wat er is binnengekomen, wat voor onze boekhouding ontzettend handig is."
Digitalisatie, gastvrijheid en alles daartussen
Sinds Corona zijn hotels een stuk digitaler geworden – deels uit verplichting, deels uit noodzaak, omwille van personeelstekort en inflatie. Maar waar trek je de lijn tussen digitalisatie en gastvrijheid? Bij YUST staat personal touch centraal, maar hebben gasten ook de keuze om zelf in te checken. “Het gastvrije aspect gaat nooit wegvallen”, zegt Maarten Nooren, YUST F&B Manager. “Het is belangrijk om de balans te vinden: we willen dat mensen de keuze hebben. Het digitale verhaal van YUST is om alles zo gebruiksvriendelijk mogelijk voor gasten te maken, en operationeel zo efficiënt mogelijk voor ons."