De succesvolle mini-keten
Bij Takumi kunt u genieten van gyozas en donburis net als in Tokio. Na bijna een jaar lang de perfecte recepten te hebben gezocht, besloten de gebroeders Mestdag om zich te onderscheiden van de concurrentie door Donburi de ster van hun menu te maken. Het eerste restaurant in Flagey was meteen een hit: van de Belgische pers tot de New York Times via de Boston Globe, iedereen had het over Takumi! In 2017 opende het tweede restaurant op Place Jourdan en in 2018 op Rue de Flandre.
“Iedereen kende al sushi, en ramen begon ook populair te worden, maar qua gyoza en donburi was Takumi de pionier. Drie jaar geleden hadden we veel ruimte om te groeien, want we waren een van de eerste conceptrestaurants. Vandaag is er al veel meer competitie. ”Arnaud Mestdag - Restaurantmanager en Mede-eigenaar Takumi
Strategische locaties voor verschillende klanten
Brussel is een internationale stad. Als echte Brusselaars kozen Arnaud en Alexis strategische locaties voor hun restaurants. Na drie jaar merken ze dat de klant echt loyaal is aan Takumi en vooral heel divers is. Het restaurant in de buurt van het Flageyplein is vooral populair bij jonge professionals. Het restaurant op Place Jourdan trekt een zeer internationaal publiek aan vanwege de nabijheid van de Europese instellingen. Het gemiddelde ticket is daar ook hoger. Om deze reden hebben ze het menu vertaald in het Engels, Nederlands en Frans en het personeel is hier tweetalig of zelfs drietalig.
“We merken bijvoorbeeld dat de klanten bij Rue de Flandre dol zijn op vegetarische suggesties. Klanten bij Place Jourdan waarderen vooral het speciale lunchaanbod. ”Arnaud Mestdag - Restaurantmanager en Mede-eigenaar Takumi
Beter beheer dankzij Lightspeed
Het gebruik van het Lightspeed kassasysteem heeft verschillende voordelen. Ten eerste kunnen de cijfers van alle restaurants live en overal vanaf hetzelfde platform worden gecontroleerd. Medewerkers kunnen direct in het systeem in- en uitklokken, wat voordelig is voor de aftrek van loonheffingen. Lightspeed biedt ook een beter cashmanagement.
“Wat we in het bijzonder goed vinden aan Lightspeed is de menselijke kant. Customer support en het onboardingteam staan altijd klaar om ons te helpen. ”Arnaud Mestdag - Restaurantmanager en Mede-eigenaar Takumi