Retail kassasysteem
Werk efficiënter en intuïtiever
Manage je voorraad, je winkellocaties, webshop en teams op één platform met het gebruiksvriendelijke winkel kassasysteem van Lightspeed Retail.
De drijvende kracht voor ondernemers in meer dan 100 landen
$87.1 mld.
Lightspeed klanten verwerkten $87.1 miljard in GTV via Lightspeed's platform in het boekjaar 2023.
±168.000
±168.000 locaties wereldwijd werken met Lightspeed.
15
Onze experts ondersteunen ondernemers al meer dan 15 jaar.
Werk doeltreffender en groei sneller.
Versimpel je processen en schaal op met gepersonaliseerde workflows en intuïtieve tools die het werk van je team eenvoudiger maken.
24/7 support
Ons team van retailexperts staat 24/7 voor je klaar om al je vragen te beantwoorden.
Alles onder één dak
Beheer al je winkelvestigingen en verkoopkanalen naadloos in één systeem voor omnichannel retail en verras je klanten tijdens elk contactmoment.
Meer inzicht in je prestaties
Raadpleeg overal de prestaties van je verkopen, individuele producten en je team in real-time met gepersonaliseerde rapportages.
Koppel je winkel en webshop met integraties voor retailers.
Breid je Lightspeed-platform uit met toonaangevende integraties voor boekhouding, ERP-systemen, marketing en meer.
Overstappen naar Lightspeed?
Overschakelen is eenvoudig. Van datamigratie tot de installatie van hardware en betaalterminals: onze experts helpen je bij elke stap.
- 24/7 gratis support
- Eén-op-één onboardingsessies
- Een toegewijde accountmanager om al je vragen te beantwoorden
Wil je Lightspeed Retail proberen?
Ontdek hoe Lightspeed je kan helpen met verkopen, voorraadbeheer, klantenbinding, leveranciers en real-time rapporten.
FAQ
Vind hier het antwoord op veel gestelde vragen.
Hoe werkt een winkel kassa?
Een compleet kassasysteem speciaal voor de detailhandel heeft zowel tools voor het beheren van je gegevens in de back-end als in de front-end (de kassa).
Naast het verwerken van verkopen, moet een winkel kassasysteem voorzien zijn van ingebouwde tools om de voorraad, inkooporders en voorraadoverdracht tussen locaties te beheren. Ook moet een kassasysteem rapportagefuncties hebben, de mogelijkheid om klantprofielen op te slaan, speciale bestellingen te doen en werkorders te beheren. Het moet bovendien naadloos aansluiten op je e-commerce platform.
Hoewel niet alle kassasoftware in de detailhandel cloudgebaseerd is, stappen de meeste retailers over op cloudoplossingen om hun bedrijf te moderniseren en bij te blijven met de steeds veeleisender wordende realiteit van de branche.
Door te kiezen voor een systeem in de cloud kun je je winkel overal beheren. De cloud slaat gegevens op van al je locaties, waardoor jij en je team geïnformeerde beslissingen kunnen nemen en je meteen overzicht hebt van al je activiteiten op één platform.
Cloudgebaseerde kassasystemen voor retailers bieden ook voordelen voor klanten, omdat hun profiel (inclusief verkoopgeschiedenis en loyaliteitsprogramma) gemakkelijk op alle locaties en verkoopkanalen te raadplegen is.
Kunnen jullie mijn huidige voorraad en klantgegevens overzetten op het kassasysteem van Lightspeed Retail?
Lightspeed biedt een gepersonaliseerd onboardingprogramma je te helpen met de configuratie van het kassasysteem. We kunnen je ook helpen met het overzetten van je voorraad, klantgegevens en giftcards, je medewerkers trainen, en meer.
Je kunt ook de gegevens van je huidige inventaris zelf overzetten op je nieuwe Lightspeed kassasysteem met de import-tool, waarmee je tot 10.000 items tegelijk kunt overzetten. Exporteer de data van je huidige systeem naar een .CSV-bestand, en upload het in Lightspeed Retail.
Wat kost een winkel kassasysteem?
Bekijk alle Lightspeed pakketten op onze retail prijzen pagina. Heb je vragen, neem dan contact op met onze retail experts.
Wat is de meerwaarde van een Lightspeed Retail kassasysteem voor mijn bedrijf?
Lightspeed is het geïntegreerde kassa- en betaalplatform van duizenden ambitieuze ondernemers wereldwijd. Lightspeed's tijdsbesparende tools, prestatiegerichte inzichten en ondersteuning op maat helpen ambitieuze ondernemers zich te concentreren op het essentiële, zodat hun personeel tevreden blijft, ze buitengewone klantenervaringen kunnen bieden, en de toon zetten in hun sector.
In tegenstelling tot onze concurrenten, is Lightspeed Retail meer dan alleen een kassasysteem voor in de winkel. Met Lightspeed kun je je voorraad nauwkeurig volgen en optimaliseren, klantprofielen aanmaken, gepersonaliseerde verkooprapporten instellen en meer.
Naast onze deskundige supportmedewerkers heb je een toegewijde accountmanager die alle vragen beantwoordt over Lightspeed en hoe je het systeem kunt optimaliseren voor jouw onderneming.
Van krachtige tools en integraties voor je kassasysteem tot 24/7 ondersteuning, Lightspeed biedt één contactpunt voor al je zakelijke behoeften, zodat jij je kunt concentreren op het runnen van je bedrijf.
Kan ik meerdere winkellocaties beheren met Lightspeed Retail?
Ja. Het kassasysteem van Lightspeed Retail is ontworpen om het beheer van meerdere winkels te vereenvoudigen.
Het toevoegen van nieuwe winkels eenvoudig: je kunt alle gegevens van een bestaande locatie kopiëren om het proces te versnellen. Als de nieuwe locatie is eenaal geconfigureerd is, kun je eenvoudig schakelen tussen de verschillende backoffices vanaf hetzelfde Lightspeed-platform, waar je ook bent.
Zodra de nieuwe locaties zijn ingesteld, kun je eenvoudig voorraad overdragen en producten bestellen voor elke locatie, zonder daarvoor aparte tools te gebruiken. Je kunt alle gegevens per locatie bekijken, of juist voor al je vestigingen tegelijkertijd. Je kunt je klantprofielen en hun verkoopgeschiedenis op alle locaties en verkoopkanalen inzien en toepassen, zodat de shopervaring voor je klanten vloeiend verloopt.
Hoe kies ik een retail kassasysteem?
Zet als eerste de belangrijkste kenmerken van je bedrijf op een rij. Wat is je jaaromzet? Hoeveel locaties en SKU's heb je? Bied je aanvullende diensten naast de verkoop van producten, zoals reparaties? Kassasystemen voor kleinere bedrijven bieden misschien niet alles wat je nodig hebt.
Bepaal vervolgens wat je must-haves en dealbreakers zijn. Heb je geïntegreerd voorraadbeheer nodig, rapportagetools om je verkopen te analyseren, of wil je je je winkel aan je webshop te koppelen? Kies in ieder geval voor een systeem met open API, zodat je je kassasysteem naar eigen inzicht kunt uitbreiden. Het gebruik voor verschillende systemen die niet integreren verhoogt inefficiëntie, want je zult dan met verschillende systemen tegelijk moeten werken.
Denk tot slot aan de toekomst. De provider van je kassasysteem moet 24/7 ondersteuning bieden voor het geval je direct hulp nodig hebt. Bovendien moet het makkelijk zijn om op te schalen en nieuwe locaties toe te voegen. Voortdurende innovatie en regelmatige updates van alle functionaliteiten zorgen ervoor dat je systeem up-to-date blijft en jij als ondernemer alle nieuwe ontwikkelingen in de retailbranche probleemloos kunt volgen.