Typ hierboven en klik Enter om te zoeken. Klik Esc om te annuleren.

eCommerce

5 manieren om web-apps succesvol in te zetten in uw webshop

5 manieren om web-apps succesvol in te zetten in uw webshop

Het runnen van een klein online bedrijf is geen gemakkelijke opgave. Het optimaliseren van uw website om maximale groei en impact te bereiken kan overweldigend zijn. Maar het internet biedt veel verschillende dingen, inclusief web-apps. Deze kleine maar fantastische tools kunnen u helpen de functionaliteit en het potentieel van uw website te maximaliseren zonder dat u technische nodig heeft kennis of een expert in webontwerp hoeft te zijn. Hier zijn 5 manieren waarop u web-apps kunt gebruiken om uw bedrijf een boost te geven:

1. Lead Generation

Lead Generation is de sleutel tot het ontdekken van nieuwe kansen en klantenbinding. Wist u dat u web-apps, zoals form builders, kunt gebruiken om leads voor uw bedrijf te genereren?

Een goed voorbeeld van een Lightspeed-gebruiker die dat doet, is Minichiello Jewellers. Zij gebruiken een formulier-app als contactformulier om informatie van potentiële klanten te verzamelen en om inzichten te krijgen in wat zij zoeken.

Waarom is dit belangrijk? Hoe meer informatie u over uw klanten verzamelt, hoe groter de kans dat u uw services/aanbiedingen optimaliseert om aan hun specifieke behoeften te voldoen. Als ik bijvoorbeeld op zoek ben naar een antiek zilveren hangende ketting, kan ik via een formulier, zoals dat van Minichiello, dit effectief aan de handelaar communiceren. De verkoper krijgt dan waardevolle gegevens van mij – mijn contactgegevens en het type sieraden waarin ik geïnteresseerd ben. Ze zullen waarschijnlijk afleiden dat ik een fan ben van antiek zilver, en omdat ze nu mijn contactgegevens hebben, kunnen ze mij contacteren via email wanneer iets dat aan die criteria voldoet, op voorraad is of in de aanbieding is. Een enorm effectieve tactiek voor het creëren van terugkerende klanten.

2. Verwijder barrières

Bent u ooit klaar geweest om een ​​aankoop te doen wanneer er plotseling iets gebeurde waardoor u van gedachten veranderde en de website verliet? Waarschijnlijk wel. Een barrière kan zijn dat er een gebrek is aan toegang tot belangrijke informatie. Bijvoorbeeld, als u een notenallergie heeft en u winkelt op een snack-website waar de producten nootvrij lijken, maar geen duidelijke informatie hebben (dwz ingrediënten, hoe de snacks worden bereid, kruisbesmetting, informatie over allergenen enz.). Zo raakt u snel ontmoedigd om een ​​aankoop te doen. Het gebrek aan toegang tot deze essentiële informatie creëerde uiteindelijk een barrière tussen u en het voltooien van een aankoop. Dit is een goed voorbeeld waarbij web-apps echte redders kunnen zijn.

Formulieren zijn uitstekende tools omdat ze een breed aantal functionaliteiten bieden. Van contactformulieren tot bestelformulieren tot boekingsformulieren, en nog veel meer! Ze maken uw webshop zo efficiënt mogelijk, op verschillende vlakken. Een goed voorbeeld hiervan is Lightspeed-gebruiker, Shop the Luk. Ze gebruiken een formulier-app om een ​​contactformulier te maken, zodat klanten eenvoudig vragen kunnen indienen.

In essentie geeft zo’n formulier klanten de kans om moeiteloos vragen over producten/diensten in te dienen, en zo gedetailleerd mogelijk te zijn. Online retailers kunnen dan tijdig reageren op genoemd onderzoek met goed doordachte antwoorden die specifiek aan die behoeften/vraag van klanten beantwoorden.

3. Vergroot uw e-maillijst

Geen enkele onderneming mag het belang van het onderhouden en uitbreiden van hun e-maillijsten onderschatten. Via emails kunt u in contact blijven, relaties opbouwen en verbonden blijven met uw klanten. Pop-ups zijn uitstekende tools om e-mail adressen te vragen, omdat ze meteen de aandacht van klanten trekken en betrokkenheid stimuleren, vaak in ruil voor een of andere incentive.

Moes & Griet is een geweldig voorbeeld van een bedrijf dat een popup gebruikt om hun e-maillijst te laten groeien! Ze bieden klanten een korting bieden wanneer ze zich aanmelden en zo een win-win situatie tot stand te brengen. Ze ontvangen de informatie van de klant en in ruil krijgt de klant 10% korting op zijn eerste aankoop.

Wees niet bang om te spelen met uw incentives. Probeer een lagere korting gedurende een bepaalde periode aan te bieden en vervolgens een iets hogere korting voor dezelfde tijdsduur en vergelijk de resultaten. Dit geeft u een goed idee van wat het meest effectief is. Test ook verschillende teksten om te ontdekken welke uw klanten het meeste aanspreken.

4. Win vertrouwen met sociaal bewijs

De meeste bedrijven begrijpen de rol die sociaal bewijs speelt in relatie tot hun succes. Social bewijs is de invloed die de acties en het gedrag van andere mensen op ons eigen gedrag heeft. Het draait om ‘gewenst gedrag’. Social media is een goede bron voor het genereren en delen van sociaal bewijs. Lightspeed-gebruiker, By Kelsha, bereikt dit effectief door foto’s die klanten delen via sociale media te publiceren in een galerij-app op hun website. Klanten worden aangemoedigd om de tag #kelshababes in hun sociale berichten te gebruiken. Deze tactiek is slim omdat het Kelsha helpt actief sociaal bewijs op hun site te demonstreren, terwijl het ook klanten stimuleert om hun producten te delen op social media.

5. Zet uw producten in de spotlight

Het markeren van uw beste producten op uw site in een sociale feed in galerie-stijl is een andere geweldige manier om uw bedrijf een boost te geven en de aandacht van uw klanten te trekken. Het mooie van dergelijke apps is hun vermogen om te functioneren als een galerij en een directe verbinding met je sociale accounts. Dit geeft de kans om populaire items te laten zien aan klanten.

Lightspeed-gebruiker, Alpyn Beauty, voert dit op hun site elegant uit met een Instagram Feed-app. Hun gebruik van een Instagram-feed vestigt de aandacht op hun producten en bezoekers uit te nodigen om deel te nemen aan hun eigenlijke berichten. Ze vangen effectief hun interesse op, groeien hun social following en ontwikkelen belangrijke relaties met hun doelgroep.

Hopelijk vindt u deze tips nuttig en heeft u al slimme manieren ontdekt om web-apps te gebruiken, zoals de apps die in dit artikel worden genoemd. Vergeet niet dat experimenteren altijd een goed idee is. Probeer verschillende tactieken, benaderingen, designs, etcetera. om er zeker van te zijn dat u deze web-apps gebruikt op een manier die uw bedrijf het meest ten goede komt.

Nieuws en handige tips, speciaal voor u.

Alle tools om uw onderneming te doen groeien, rechtstreeks in uw inbox.

Meer van dit onderwerp: Sales & Marketing