Met 2019 in zicht wordt het tijd om vooruit te kijken naar wat dit nieuwe jaar ons gaat brengen. Is het eindelijk tijd om uw droom na te streven en een eigen winkel openen, of heeft u het goede voornemen om meer inzicht te krijgen in hoe uw onderneming ervoor staat? Laat ons u daarbij helpen! Lightspeed Retail is er volledig op gericht om ondernemen makkelijker en overzichtelijker maken, en als we onze gebruikers mogen geloven zijn de volgende vier features – met recht – de sterren van de show.
1. Voorraadbeheer
Inzicht in uw productvoorraad is een belangrijk aspect van het goed draaiende houden van een winkel. Voorraadbeheer in Lightspeed Retail houdt niet alleen de hoeveelheden voor u bij, maar biedt daarnaast een scala aan mogelijkheden om uw producten op een eenvoudige manier zo efficiënt mogelijk te organiseren. Naast de standaard productinvoer, kunt u snel productvariaties zoals kleur en maat creëren, en individuele producten combineren om ze te verkopen als bundel.
Het instellen van een automatische reorder point voor uw best verkopende producten kan helpen bij het updaten van uw voorraad. Deze feature zorgt ervoor dat u nooit zonder uw bestsellers komt te zitten. Om uw algemene productaanbod zo veel mogelijk overeen te laten komen met de vraag, biedt Lightspeed u inzicht in de kosten en winstmarges van specifieke producten en categorieën. Zo ziet u wat daadwerkelijk het best verkoopt, en kunt u daarop gebaseerd uw voorraad optimaal indelen.
Het is zeer transparant om de huidige voorraad en activa op te volgen. Zo krijgen we een goed overzicht van welke stockwaarde we hebben en wat de potentiële verkoopwaarde hiervan is. – Scott Brocken, Hockey Nation
2. Omnichannel
Als u met het idee speelt om de online markt te verkennen, zorgt Lightspeed Omnichannel ervoor dat de transitie tussen off- en online zo soepel mogelijk verloopt. Uw bestaande producten in de winkel zijn met een paar kliks ook live in uw webshop en ook latere toevoegingen kan u met de import tool snel online zetten. Daarnaast zorgt het centrale voorraadbeheer van Omnichannel ervoor dat de verkopen in de winkel en die op het web met elkaar synchroniseren, waardoor u nooit voor onverwachte tekorten in uw voorraad komt te staan.
Waarom geloven wij in Omnichannel? Het is gewoon de toekomst, mensen willen het gemak van beide hebben. En dat onderscheidt ons ook van de grote online spelers die alleen maar online opereren. Zo heb je toch een soort van visitekaartje. – Spencer Samuels, Lockwood
Een ander voordeel van Lightspeed Omnichannel zijn de kant-en-klare templates waarmee u uw webshop makkelijk kunt inrichten en opmaken. Op die manier kunt u er zeker van zijn dat uw online look & feel perfect overeenkomt met uw offline look & feel.
3. Klantenbeheer
Uw klanten vormen de hoeksteen van uw onderneming. Het kan dus geen kwaad om wat extra aandacht te besteden aan hun winkelbeleving. Met Lightspeed kunt u het begrip ‘klantenservice’ naar een heel nieuw niveau tillen: Lightspeed Retail biedt de mogelijkheid om zowel individuele klantprofielen als klantgroepen op slaan in het systeem. U kunt producten voor klanten reserveren, korting toewijzen aan bepaalde groepen of individuen, en trouwe bezoekers belonen door een loyaliteitsprogramma op te zetten waarmee hen beloont met voordelen en kortingen.
De gegevens die u door middel van het klantbeheer verzamelt, zijn voor u als ondernemer bruikbaar om meer inzicht te verkrijgen in het koopgedrag van uw klanten. Gegevens als iemands aankoopgeschiedenis en bepaalde trends in het algemene koopgedrag kunnen kan u gebruiken voor het optimaliseren van uw assortiment. Zo voelen uw klanten zich gehoord en gezien, en kunt u uw onderneming verder laten groeien. Win-win!
4. Betalingen
Het spreekt voor zich dat betalingen noodzakelijk zijn om een business draaiende te houden. U wilt er natuurlijk zeker van zijn dat deze betalingen veilig worden uitgevoerd, en dat u uw klanten alle vrijheid geeft in hoe ze willen betalen. Van contant tot kredietrekening: Lightspeed Retail biedt het aan als betaalmethode. Daarnaast maakt de mobiliteit van het iPad kassasysteem het mogelijk om eender waar in de winkel te betalen. Dit betekent voor u als ondernemer meer efficiëntie, en voor de klanten dat ze niet meer hoeven aan te schuiven op drukke momenten. Als kers op de taart is Lightspeed partner van Apple. U zit dus niet vast aan logge apparatuur op de counter, maar kunt alles in de winkel vanaf een iPad regelen.
Pas wanneer we de kassa nodig hebben, leggen we de iPad op de counter. Een groot kassasysteem op de toonbank vonden wij nooit echt aantrekkelijk – het past niet in de winkel. We gebruiken liever een iPad. Dat oogt meer aantrekkelijk en simpel. – Time & Style
Dit was het dan! Onze eigen ‘Top 4-features’ binnen Lightspeed Retail.
Meer weten over ons kassasysteem?
Onze experts helpen u graag op weg.
Nieuws en handige tips, speciaal voor u.
Alle tools om uw onderneming te doen groeien, rechtstreeks in uw inbox.