Heeft u een webshop of een website voor uw fysieke winkel? Dan kan een blog-pagina niet meer ontbreken. Het is een plek waar u als expert uw kennis deelt en klanten informatie geeft over uw onderneming of uw producten. Zie het als een branding tool, een SEO tool en een podium om uzelf te profileren. Op de lange termijn kan een blog zelfs meer klanten opleveren. In dit artikel delen we 4 redenen waarom een blog op uw website moet hebben.
1. Deel uw expertise
Een blog op uw website geeft u de mogelijkheid om uw kennis te delen met uw doelgroep en te laten zien dat u weet wat er in uw branche speelt. U bent immers de expert in uw vakgebied. Door consequent te bloggen over tips en observeringen uit uw vakgebied bouwt u vertrouwen op bij uw lezer. Klanten kunnen op die manier net iets sneller over de streep getrokken worden om tot aankoop over te gaan.
2. Maak gebruik van persoonlijke interactie
Een blog is een toegankelijke bron van informatie. Door de informele toon waarin blogs vaak worden geschreven kunt u sneller een relatie opbouwen met uw klanten. Maak het persoonlijker, zonder uw professionaliteit te verliezen. Deel nieuwe blogs op uw Facebook pagina en start een conversatie door er een vraag bij te stellen. Op die manier betrekt u uw klanten en verhoogt u uw engagement. Op deze manier creëert u een conversatie en komt u te weten wat er bij hen speelt. Het is belangrijk om op de vragen en opmerkingen te reageren, want een relatie moet wel van twee kanten komen.
3. Houd uw website levendig
Een website bestaat uit bondige informatie die niet (vaak) verandert. Om uw website levendiger te maken kunt u een blog toevoegen aan uw website. Hier kunt u de laatste nieuwtjes of informatie delen die u niet meteen kwijt kunt op uw andere pagina’s, maar die wel relevant is. Omdat elke blog door Google als een pagina wordt gezien en gerankt, heeft u meer kans om via de zoekmachine gevonden te worden.
4. Trek meer bezoekers met een blog op uw website
Elke blog is een kans om gevonden te worden via Google, dus is het zonde om die kans niet te grijpen. Google waardeert unieke content. Hoe meer mensen op jouw blog-onderwerp zoeken, op jouw link klikken en lang op uw website blijven, hoe hoger uw ranking in de zoekmachine en hoe beter u dus gevonden wordt.
Ook is het belangrijk om te focussen op linkbuilding. Zorg ervoor dat andere websites links naar jouw blog plaatsen op hun website. Deze zogenaamde backlinks dragen ook bij aan een hogere ranking in Google.
Een andere manier om meer klanten naar uw website te trekken is door uw blog content te delen op social media. Het is een extra platform waarmee u uw blog zichtbaar kunt maken. Afhankelijk van het type blog kunt u uw blog het beste delen op Facebook of Linkedin.
Nieuws en handige tips, speciaal voor u.
Alle tools om uw onderneming te doen groeien, rechtstreeks in uw inbox.