Typ hierboven en klik Enter om te zoeken. Klik Esc om te annuleren.

eCommerce

Met uw webwinkel een pop-up store openen

Met uw webwinkel een pop-up store openen

Een (tijdelijke) stenen winkel als promotiemiddel

Als eigenaar van een webwinkel bent u eigenlijk altijd op zoek naar meer online exposure. Maar soms is het goed om eens breder te kijken, er liggen immers ook offline voldoende mogelijkheden om uw webwinkel te promoten. Een voorbeeld daarvan zijn pop-up stores, tijdelijke winkels waarmee u in een korte tijd een (nieuwe) doelgroep kunt bereiken!

popup-store-1.-

Het is een trend die zich de afgelopen jaren heeft ontwikkeld, en ook door blijft zetten: tijdelijke winkels, die er ineens zijn (pop up!) en ook binnen korte tijd weer verdwenen zijn. Ze trekken publiek aan dat constant op zoek is naar nieuwe producten en daarom ook juist naar dit soort winkels trekt. Ook voor webwinkels een prima manier om als promotiemiddel te gebruiken, u kunt ineens het assortiment van de webshop in een ‘stenen’ winkel laten zien zonder dat u daarbij het risico hebt van de huur van een pand voor lange termijn.

Nieuw publiek bereiken

Een groot voordeel van een fysieke winkel is dat u een ander, en vooral nieuw publiek kunt bereiken. Geloof het of niet, maar er zijn nog steeds veel mensen die de meeste van hun aankopen offline doen. Wat daarmee samenhangt; er is een publiek dat vooral op zoek is naar ‘exclusieve’ producten, of items die nieuw zijn en nog niet breeduit op internet worden aangeboden. Dit is ook publiek dat geld wil uitgeven, en kan dus interessant zijn om met een pop-up store te bedienen.
Als laatste voordeel qua publiek, kunt u op deze manier uw webwinkel gemakkelijk lokaal promoten. Daar waar dat online een stuk moeilijker is, kunt u met een tijdelijke winkel specifiek publiek in bijvoorbeeld Utrecht of Amsterdam aanspreken.

Nieuwe producten testen

Webwinkels zijn veelal op zoek naar uitbreiding van het assortiment. Door meer producten aan te bieden kunt u ook meer bezoekers een relevant aanbod doen, wat de kans op een aankoop natuurlijk verhoogt. Het is echter lastig om daar een goede selectie in te maken: welke nieuwe producten gaan we aanbieden? Is daar wel voldoende vraag naar? Past dat wel bij het huidige aanbod?

popup-store-2.-

Met een pop-up store kunt u zonder afbreuk te doen aan het assortiment op de webshop gemakkelijk nieuwe producten testen. Gebruik de tijdelijke winkel bijvoorbeeld om een nieuw merk te introduceren, valt het in de smaak dan kunt u dat ook online aan het assortiment toevoegen.

Hoe zet u een pop-up store op?

Voldoende mogelijkheden dus, maar de grote vraag: hoe zet u nou zo’n pop-up store op? Gelukkig zijn daar al de nodige platformen voor in het leven geroepen. Zo kunt u via Zazone zoeken naar winkelaanbod in heel Nederland, waarbij het mogelijk is om te huren vanaf een week.

Er is zelfs een platform opgericht dat voorziet in nieuwsberichten en actuele mogelijkheden binnen pop-up store-land: Popupsquare. Zij zetten zichzelf neer als hét platform voor pop-up stores in Nederland, en brengen nieuwe mogelijkheden voor zowel huurders als verhuurders. Geregeld komen daar lege winkelpanden voorbij die niet op andere sites te vinden zijn, en delen ze interessante artikelen voor iedereen die geïnteresseerd is. Zeker wanneer u als webwinkel een stap naar een tijdelijke winkel wel ziet zitten, is het goed om deze site ook in de gaten te houden! Klik op de banner hieronder als u hier meer informatie over wilt hebben.

Eén ding moet u zich wel realiseren: het beheren van een stenen winkel brengt veel meer voorbereiding en werk met zich mee dan een webshop. Denk bijvoorbeeld aan schoonmaak, inrichting en beveiliging. Lees u dus vooraf goed in en zorg dat je goed voorbereid aan de slag gaat, maar dan kan het ook een erg mooi en waardevol promotiemiddel zijn.

pop-up-stores-whitepaper

Nieuws en handige tips, speciaal voor u.

Alle tools om uw onderneming te doen groeien, rechtstreeks in uw inbox.

Meer van dit onderwerp: Sales & Marketing